punca

assalamualaikum ..kali ini kita ke post yang kedua.. ianya mengenai kenapa aku buang segala 'laman sosial' aku dan juga kenapa aku buat post yang baru dalam blog ini..ada seorang sahabat baik aku bertanya kepada aku ,kenapa aku emo lak tetiba. ehhh,bukan emo lorh :) ..ok,here's the thing .. Laman Sosial bagi aku satu medium yang boleh dikategorikan sebagai alat penghubung dengan rakan2 ku dan juga tempat yang sesuai untuk aku sebarkan karya2 aku seperti lagu,video dan sebagainya. Juga satu tempat yang sesuai untuk penyebaran dakwah dalam teknologi yang serba moden ini *ok,ayat karangan ... tapi setelah diteliti dengan sebaik mungkin, aku lihat terlampau ramai yang menyebarkan dakwah dan kebaikan.which is bagus la kan ..TAPI ..jadi xsedap bila ada sesetengah itu menyebarkan dakwah hanya untuk mendapat nama..ya, haruslah sentiasa bersangka baik..tapi macam mana kalau kita yang dah memang kenal dengan dirinya ..dan memang tahu niat dia hanyalah untuk menunjuk sedangkan diluar merupakan sebaliknya? jadi ini merupakan CARA aku untuk tidak bersangka buruk iaitu berhenti daripada online..supaya tidaklah bila aku baca, setan berbisik untuk aku bersangka buruk.. actually, nampak simple kan? simple ni lah yang akan membawa kepada keburukan suatu hari nanti.. dan ianya bukan alasan,tapi macam aku kata post sebelum ini, tak mahu lihat ke belakang..aku seorang yang sangat SUKA menyimpan memori dan kenangan..dan aku SUKA untuk melihat kebelakang...jadi,untuk tidak melihat ke belakang,aku hentikan yang mana ada sekarang dan meneruskan apa yang ada sekarang :) .. please,bersangka baiklah dengan niat aku ni :) .. Aku cancel akaun tu kejap je.. dalam 2 3 hari nanti aku on balik ye :) .wassalam

0 comments:

 
Copyright © Kata Hati